• polski
  • O nas
  • Aktualności
  • Dla mediów
  • Oferta
  • Klienci
  • Kariera
  • Video
  • Kontakt
  • European Union

Klaster – nowy pomysł na transport

18 października 2011

Idea jest prosta: zamknięta grupa wyselekcjonowanych nadawców i przewoźników, którzy współpracują ze sobą dla wspólnego dobra obu stron. Ci pierwsi będą mieli gwarancję dobrej ceny i sprawnego serwisu, drudzy – pewność przejechanych kilometrów.

– Klaster wpłynie na oszczędność kosztów i czasu wszystkich zgromadzonych w nim podmiotów – zarówno przewoźników, jak i nadawców. Organizacja zwiększy również bezpieczeństwo biznesowe i pomoże równomiernie rozładować tzw. piki transportowe – tłumaczą współtwórcy klastra: Tomasz Sączek z firmy Infinity Management oraz Grzegorz Kiedrzyn z firmy Knauf.

Pierwszy Polski Klaster Transportowy jest w fazie dopracowywania. Pomysł powstał kilka lat temu. – W firmie Norgips stworzyliśmy pierwszą w Polsce dedykowaną platformę internetową do kompleksowego zarządzania łańcuchem dostaw. Zespół, którym mam zaszczyt kierować, jest niezwykle kreatywny i prześcigał się w pomysłach, gdzie jeszcze ta idea mogłaby zostać wykorzystana. Pomysł kojarzenia ładunków różnych nadawców, nazywany przez nas wówczas „aliansami transportowymi”, był jednym z kilku nowatorskich rozwiązań, które wówczas powstały – mówi Grzegorz Kiedrzyn. Pomysłodawcy zbierają teraz opinie przewoźników i nadawców. Jeśli idea „chwyci”, organizacja będzie miała szansę na zrewolucjonizowanie polskiego przemysłu transportowego. Podobne organizacje, sprzyjające rozwojowi firm logistycznych i transportowych, z powodzeniem działają już w innych częściach Europy. Czy pomysł przyjmie się także na polskim gruncie?

Podstawowym założeniem Pierwszego Polskiego Klastra Transportowego jest nierozbudowana struktura, kilku, maksymalnie po 10 przewoźników i nadawców. Wszystko po to by ułatwić kontrolę i usprawnić działanie organizacji. Co, przy rozbudowanej strukturze, byłoby dużo trudniejsze. Firmy wchodzące w skład klastera mają być odpowiednio rozlokowane geograficznie i branżowo (tak by zminimalizować ryzyko konkurencji). Założenie pomysłodawców jest też takie, by organizacja skupiała firmy zarekomendowane przez dotychczasowych członków. To sprawi, że zwiększy się bezpieczeństwo biznesowe wszystkich uczestników. Nadawcy będą mieli pewność dostaw, gwarancję stałej, konkurencyjnej ceny, szybkiej reakcji na skoki wysyłek, a także możliwość bieżącego śledzenia statusu zamówienia. Przewoźnicy skorzystają natomiast na skróconych terminach płatności, szerszemu gronu kontrahentów i gwarancji przejechanych kilometrów. Wszyscy będą mieli dostęp do precyzyjnej informacji i oszczędzą na czasie. Na czele klastra i równych warunków dla wszystkich uczestników będzie stał tzw. operator klastra. Organizacja będzie utrzymywała się ze składek członkowskich.

Jak ten pomysł oceniają firmy transportowe? Ramunas Vaskevicius, prezes Transit Card International Polska, firmy zajmującej się kompleksową obsługą przewoźników jeżdżących na wschód: – Sam pomysł jest bardzo dobry. Idea współpracy dla wspólnych korzyści nadawców i przewoźników jest bardzo słuszna. Najbardziej znaną na świecie i efektywną formą współdziałania biznesowego i kapitałowego wielu podmiotów są japońskie keiretsu. Jeżeli operator Pierwszego Polskiego Klastra Transportowego będzie postępował w zgodzie z filozofią „wszyscy na wszystkich” organizacja będzie skuteczna i efektywna. Spółka stojąca na czele klastra musi mieć na uwadze równorzędne dobro wszystkich członków. Wtedy taka organizacja będzie sprawna i opłacalna.

Interbud na giełdzie
Nagrobki – sposoby pielęgnacji i konserwacji

Wyszukaj frazę


Ostatnie informacje prasowe:

W Lublinie wspólnie przygotowali wigilię dla ukraińskich uchodźców
9 stycznia 2023
Dzieci z Lublina uczą się dbać o zdrowie
23 września 2022
Implant płatniczy z gwarancją bezpieczeństwa
10 stycznia 2022
Szkoła dobrego odżywiania - podsumowanie programu prozdrowotnego Miasta Lublin oraz Fundacji Medicover
3 stycznia 2022
Lubelski Stock oficjalnie rozpoczyna nową inwestycję
26 października 2021

Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000304204

Cumulus PR Sp. z o.o. należy do Grupy Cumulus.

Cumulus PR Sp. z o.o. jest członkiem Wschodniego Klastra IT - klasterit.pl

Aktualności

Kontrakt śmigłowcowy PZL Świdnik
10 lipca 2022
Kolejny etap budowy lubelskiej gorzelni Stock
2 czerwca 2022
Implant płatniczy Walletmor nowym eksponatem w muzeum NBP
30 maja 2022

Należymy do:

Informacje prasowe:

W Lublinie wspólnie przygotowali wigilię dla ukraińskich uchodźców
9 stycznia 2023
Dzieci z Lublina uczą się dbać o zdrowie
23 września 2022
Implant płatniczy z gwarancją bezpieczeństwa
10 stycznia 2022

Szybki kontakt:

Adres: 20-612 Lublin,
ul. Lasockiego 24

Tel.: +48 81 53 445 44,
Fax: +48 81 53 444 33

E-mail: info@cumuluspr.pl

Nr konta bankowego: 18 1240 2382 1111 0010 1709 1076

NIP 712-31-15-922
REGON 060340640

© CUMULUS PR Sp. z o.o.
Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z Polityką Cookies. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie ciasteczek, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnować z używania strony. OK Polityka prywatności
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT