Polski PR żegna Adama Łaszyna

Społeczność polskiego sektora public relations poniosła niepowetowaną stratę. Nagła i zdecydowanie przedwczesna śmierć Adama Łaszyna jest szokująca i dojmująca dla wszystkich w branży, którzy Go znali, pracowali z Nim lub korzystali z Jego ogromnej wiedzy i doświadczenia. Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations w imieniu władz oraz członków swoich organizacji wyrażają najgłębsze ubolewanie oraz współczucie dla Rodziny, Przyjaciół, Zespołu Agencji Alert Media Communications, a także dla bliskich Współpracowników Adama Łaszyna. To czas żałoby dla naszego środowiska.

Dorobek Adama to niezwykle ważne i bogate w osiągnięcia karty historii polskiego public relations. Od zawsze, obok działalności biznesowej, jak mało kto był zaangażowany w rozwijanie branży. Przez lata działał z sukcesami w zarządzie Związku Firm Public Relations, był współzałożycielem Stowarzyszenia Agencji Public Relations, reprezentował Polskie Stowarzyszenie Public Relations w Radzie Etyki Public Relations. W 2022 roku otrzymał nagrodę Lwa PR za całokształt swojej pracy. Przy wielu okazjach podkreślał wagę i rolę organizacji branżowych. Skutecznie motywował innych do aktywności na tym polu, samemu dając najlepszy przykład. Był też jednym z tych, którym bardzo zależało, aby upamiętniać „starych mistrzów” tego zawodu, a których nie ma już z nami. Dlatego stał się współinicjatorem i orędownikiem powołania Nagrody im. Andrzeja Stolarczyka.

Przez dekady pracy Adam zyskał status wybitnego eksperta public relations, autorytetu specjalizującego się w komunikacji kryzysowej. Szkolił pokolenia specjalistów PR, a jego publikacje i opracowania stanowią standardy edukacyjne oraz bezcenne praktyczne rady dla kolejnych adeptów tego zawodu. Z jego rekomendacji i literatury korzystało także, i będzie nadal to czynić, mnóstwo doświadczonych specjalistów PR. Był też powszechnie cenionym komentatorem polskiego życia publicznego, umiejętnie przy okazji uświadamiając odbiorcom znaczenie komunikacji społecznej i budowania relacji z interesariuszami.

Bieżące aktywności i plany Adama wskazywały, że zamierza dalej wnosić ogromną wartość do polskiego public relations. Jego największe sukcesy prawdopodobnie były jeszcze przed Nim. Adam Łaszyn odszedł w wieku 57 lat. Żegnamy Go z najwyższym szacunkiem, uznaniem oraz smutkiem. Nie tylko jako czołowego eksperta czy wyjątkowego działacza na rzecz branży, ale też dla wielu jako Przyjaciela, a dla niezliczonych jako dobrego Człowieka i Kolegę.

Trzydziestolecie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations