Wędliny Serii Grunwaldzkiej z dodatkiem czosnku niedźwiedziego produkowane przez PMB S.A. otrzymały LAUR KONSUMENTA w kategorii Odkrycie Roku 2010.
To, co odróżnia serię Grunwaldzką od innych propozycji PMB S.A. to wykorzystanie w wędlinach nietypowej, leczniczej przyprawy jaką jest czosnek niedźwiedzi.
Czosnek niedźwiedzi to rzadko spotykana przyprawa, która znalazła swoje zastosowanie także w branży spożywczej np. w serach czy też jogurtach. Jednak po raz pierwszy spotykamy się z jej wykorzystaniem także w branży mięsnej, w produktach „Serii Grunwaldzkiej” z PMB. W skład serii wchodzą: polędwica grunwaldzka, boczek grunwaldzki, szynka grunwaldzka i kiełbasa grunwaldzka.
– Laur konsumenta to dla nas szczególne wyróżnienie, które otrzymaliśmy za serię, do produkcji której długo się przygotowywaliśmy, ciągle szukając czegoś nowatorskiego i oryginalnego do zaproponowania klientom – mówi Leszek Czemiel, prezes zarządu PMB S.A.
Pomysł na nazwę „Seria Grunwaldzka” został zaczerpnięty z historii. W 2010 roku obchodzimy 600 rocznicę bitwy pod Grunwaldem, jednej z największych bitew w historii średniowiecznej Europy.