„Public Relations w życiu publicznym” – to tytuł seminarium Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, na którym dyskutowano o wizerunku PR-owców w Polsce i tzw. czarnym PR.
Na spotkaniu zorganizowanym 25 czerwca 2009 r. w Warszawie poruszano między innymi kwestie związane z etyką w PR, relacjami między PR-em a polityką, a także wizerunkiem branży public relations. Z ostatnim zagadnieniem związane było wystąpienie Jana Matysika, członka zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR) i prezesa zarządu CUMULUS PR Sp z o.o. pod tytułem „Kolory PR”.
– Istotnym problemem naszej branży jest powszechne stosowanie określenia „czarny PR”. Niesłusznie nazywa się tak kampanie negatywne, np. polityczne, często oparte na kłamstwie i manipulacji, nie mające z Public Relations nic wspólnego. Tak naprawdę czarny PR nie istnieje. Powinniśmy o tym mówić i edukować społeczeństwo – podkreślał w swoim referacie Jan Matysik.
W konferencji wzięli udział praktycy i teoretycy Public Relations, przedstawiciele firm z branży PR, członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz autorytety w tej dziedzinie, w tym profesor Jerzy Olędzki, który pod koniec konferencji został uhonorowany przez PSPR prestiżową nagrodą „Łeb PR”.
Zobacz pełną prezentację (.ppt, 2.3 MB) w sprawie nieodpowiedniego stosowania terminu tzw. czarnego PR – kliknij tu.