• O nas
  • Aktualności
  • Dla mediów
  • Oferta
  • Klienci
  • Kariera
  • Video
  • Kontakt

PR w coraz większym stopniu będzie zastępował marketing

28 marca 2013

Na polskim rynku coraz częściej doceniane są osoby, które potrafią opowiadać o nowych rozwiązaniach, a nie tylko ci, którzy te rozwiązania tworzą – twierdzi Krzysztof Gorzkowski – laureat nagrody Człowiek PR roku 2012.

Rola PR-owców staje się coraz ważniejsza, tym bardziej w trudnych kryzysowych czasach, kiedy firmy tną budżety na działania marketingowe, a część obowiązków z tego zakresu przenoszona jest właśnie na działy PR. Zdaniem Gorzkowskiego w najbliższych latach to będzie bardzo przyszłościowa branża.

Polski rynek PR należy do najnowocześniejszych w Europie. Paradoksalnie to efekt tego, że dość późno zaczął się rozwijać. Po 1989 roku początkujący w branży polscy PR-owcy uczyli się od najlepszych w Europie i wprowadzali najnowsze rozwiązania i narzędzia. Ostatnie lata przyspieszyły rozwój branży, sprzyja temu również obecne spowolnienie gospodarcze, które może oznaczać dla PR-owców znacznie więcej pracy.

– W czasach kryzysu budżety marketingowe często są cięte. Coraz większy nacisk kładzie się na działalność PR, żeby móc opowiadać o produktach, usługach, o marce nie tylko poprzez reklamy i klasyczne działania marketingowe, a właśnie poprzez nietypowe i często wcześniej nieużywane narzędzia PR, które powoli zdobywają sobie miejsce na rynku.

Do zadań, które stopniowo są przejmowane przez działy PR, należy promocja sprzedaży i kreowanie zachowań rynkowych. Z dynamicznymi zamianami w branży trzeba się liczyć jeszcze przez kolejne kilkanaście lat.

– Branża będzie zmieniała się wraz z rynkiem, wraz z mediami, które o tym rynku opowiadają. Będzie bardzo skoncentrowana na poszczególnych segmentach rynku. W coraz większym stopniu będzie zastępowała klasyczny marketing. To jest to, co – jak sądzę – będzie miało miejsce w ciągu kolejnych lat – prognozuje Krzysztof Gorzkowski.

Źródło: Newseria.pl

Zarządzanie Kryzysowe na UMCS
Kariera w PR

Ostatnie aktualności:

Cumulus łączy siły z innymi agencjami PR w Polsce
29 października 2020
Startuje ogólnopolska kampania "Umyj ręce"
27 kwietnia 2020
Lubelskie przedsiębiorstwa organizują kolejną pomoc dla szpitali
9 kwietnia 2020
CISOWIANKA dla personelu medycznego!
27 marca 2020
Cumulus PR wyróżniony w ogólnopolskim rankingu Media Marketing Polska
3 października 2019

Wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000304204

Cumulus PR Sp. z o.o. należy do Grupy Cumulus.

Cumulus PR Sp. z o.o. jest członkiem Wschodniego Klastra IT - klasterit.pl

Aktualności

Cumulus łączy siły z innymi agencjami PR w Polsce
29 października 2020
Startuje ogólnopolska kampania "Umyj ręce"
27 kwietnia 2020
Lubelskie przedsiębiorstwa organizują kolejną pomoc dla szpitali
9 kwietnia 2020

Informacje prasowe:

Rusza kolejna odsłona miejskiego programu „Jedz z Głową”
1 października 2020
Rusza miejski program walki z otyłością u dzieci w Lublinie
8 lipca 2020
Firmy z Lublina razem w walce z koronawirusem
29 kwietnia 2020

Szybki kontakt:

Adres:20-612 Lublin,
ul. Lasockiego

Tel.: 081 53 445 44,
081 53 444 33

E-mail: info@cumuluspr.pl

Nr konta bankowego: 18 1240 2382 1111 0010 1709 1076

NIP 712-31-15-922
REGON 060340640

© CUMULUS PR Sp. z o.o.
Przeglądając stronę wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z Polityką Cookies. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie ciasteczek, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnować z używania strony. OK Polityka prywatności
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled