Najnowszy, lutowy miesięcznik Brief ocenia polską branżę public relations. O opinie na temat kształtu rynku zapytano także ekspertów – praktyków z kilku krajowych agencji PR.
Eksperci spodziewają się zwiększenia wydatków na PR i wzrostu zainteresowania problematyką public relations w najbliższych dwóch – trzech latach. Wpływ na to między innymi będzie miała rosnąca koniunktura gospodarcza w ujęciu krajowym i globalnym oraz zbliżające się wybory.
Przedstawiciele agencji PR wypowiadali się także w sprawie pojawiania się nowych kategorii PR w konkursach reklamowych. Jan Matysik, prezes zarządu Cumulus PR, uważa, że nie powinno się łączyć PR-u i reklamy w jednym konkursie, ponieważ są to całkowicie odmienne pojęcia. PR to obustronny dialog służący do zbudowania zaufania i akceptacji, zaś reklama to jednostronny monolog, który głównie służy do zwiększania sprzedaży. Dlatego, zdaniem Matysika, nie ma możliwości porównywania przez to samo jury kampanii PR-owych i reklamowym prowadzonych przez różne organizacje. Więcej o branży i o konkursach – czytaj w miesięczniku Brief.
Źródło: Brief, Co wrze w PR-ze? Katarzyna Jędrzejewska, 31.01.2010, s. 42