10 marca Facebook ogłosił wprowadzenie kolejnych zmian – tym razem dotyczą one wyglądu fanpage’y w tymże portalu. Zmiany będą widoczne zarówno dla administratorów jak i dla osób, które odwiedzają fanpage.
Zgodnie z nową wizją graficzną, każdy fanpage będzie podzielony na dwie części. Po prawej stronie znajdziemy m.in. timeline, gdzie widoczne będą posty, umieszczane przez administratora kanału. Posty będą się wyświetlać w porządku chronologicznym w jednej kolumnie, nie zaś w dwóch kolumnach jak do tej pory. Lewa część interfejsu strony będzie natomiast prezentowała jej metrykę – informacje o marce czy właścicielu fan page’a.
Wprowadzane zmiany mają przede wszystkim ułatwić zarządzanie stronami. Dostęp do informacji na temat reklam na fan page’u, powiadomień oraz nowych polubień będzie szybszy dzięki nowej sekcji z metryką. Na górze strony dodano również zmodernizowany dział ułatwiający nawigację, dzięki któremu administratorzy będą mogli uzyskać szybki dostęp do informacji na temat aktywności czy ustawień fanpage’a. Dodatkowym udogodnieniem ma być rozszerzona opcja „Pages to Watch”, która pozwala na obserwację stale zmieniającej się liczby fanów na stronach konkurencji. Facebook chce, aby wszedł on na stałe w skład panelu administracyjnego i dzięki temu generował rywalizację pomiędzy markami.
Jaki wpływ będę miały przedstawione przez Facebook’a zmiany? O tym przekonamy się już w niedługim czasie, gdyż ich wprowadzenie to kwestia kilku najbliższych tygodni.