Ponad 150 przedstawicieli polskich województw przybyło do Rzeszowa na kolejną edycję Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Przez dwa dni, eksperci i pasjonaci public relations doradzali samorządowcom w jaki sposób wykorzystać innowacyjne i nowoczesne technologie w komunikacji z otoczeniem, dzieląc się przy tym swoim doświadczeniem oraz nowatorskimi pomysłami.
Tegoroczna, trzecia już edycja spotkania odbyła się w dniach 21-22 listopada. Wydarzenie adresowane było do wszystkich osób, które zawodowo zajmują się problematyką public relations budowaniem i promocją wizerunku miast oraz regionów. Tematem przewodnim tegorocznego zjazdu były „Technologie informatyczne i informacyjne w komunikacji samorządu z otoczeniem – rozwiązania przyszłości”. W trakcie wydarzenia odbyło się kilkanaście godzin prelekcji i warsztatów praktycznych, które poprowadziło ponad dwudziestu ekspertów. W roli prelegenta wystąpili również Jan Matysik, prezes zarządu agencji Cumulus PR oraz red. Aleksandra Dunajska (Kurier Lubelski), którzy w swoich wystąpieniach przekonywali urzędników do bardziej otwartej postawy wobec mediów.
– Public relations miast i regionów to nie konferencja prasowa zwoływana raz na trzy miesiące. PR to codzienne budowanie relacji, systematyczny dialog samorządu z grupami docelowymi: mieszkańcami, turystami, inwestorami, dziennikarzami, a także własnymi pracownikami. Dziś nie wystarczy myśleć o PR i o mediach społecznościowych, dziś trzeba żyć PR-em, a media społecznościowe wykorzystywać codziennie – przekonywał Jan Matysik.
Organizatorami tegorocznej edycji kongresu były: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa oraz Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.